آموزش کسب درامد اینترنتی

لپ تاپ خوب چی بخرم؟


خرید لپ تاپ این روزها با توجه به گزینه های بیشمار موجود می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. گزینه های زیادی برای هر یک از اجزای ممکن وجود دارد ، اما بهتر است با توجه به نحوه استفاده از آن ، انتخاب خود را شروع کنید. آیا زیاد روی لپ تاپ خود بازی خواهید کرد یا فقط برای تماشای فیلم از آن استفاده می کنید؟ آیا این وسیله ای است که می تواند در همه کارهای شما استفاده شود ، که می توانید در کالج خود و غیره استفاده کنید؟ اصطلاحات فنی ، اعداد ، همه آنها می تواند کمی طاقت فرسا باشد اما نگران نباشید. ما برای شما یک راهنمای آسان برای درک هر جنبه فنی ، هر فرهنگ لغت ، هر مشخصات آورده ایم که تصمیم خرید شما را محکم می کند.

هنگامی که مشخصات و ویژگی های مورد نیاز خود را ذکر کردید ، می توانید به نکات مختلف دست ساز ما در بخشهای مختلف مراجعه کنید که به شما در انتخاب لپ تاپ مناسب کمک می کند. بنابراین ، پیش بروید و با مشاهده ویژگی های اصلی که باید در نظر بگیرید ، سفر خود را آغاز کنید.

اسلاید 2 - این راهنماهای خرید را قبل از خرید لپ تاپ بخوانید

چگونه با لپ تاپ استفاده می کنید

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نحوه استفاده از لپ تاپ است. به عنوان مثال ، شما می توانید با استفاده یا استفاده از وظایف مرتبط با لپ تاپ خود ، این آزمایش را به چهار قسمت مختلف تقسیم کنید ، که ما قصد داریم در مورد آنها بیشتر بحث کنیم. در اینجا با توجه به نیاز خود می دانیم که در لپ تاپ شما ، بالاخره ، چه چیزهایی را باید با توجه به کاربرد خود مشاهده کنید.

اسلاید 3 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

استفاده سبک

این نوع استفاده نیاز به تلاش بسیار کمی از کامپیوتر است که شما درخواست می کنید. این موارد شامل گشت و گذار در وب ، پرداخت قبض آنلاین ، ایمیل و رسانه های اجتماعی است. همچنین باید بتوانید فیلم یا محتوای جریانی را تماشا کنید.

استفاده متوسط

افرادی که زیاد برای کار تایپ می کنند ، باید عکس ها را مرور و ویرایش کنند. شما می توانید دانشجویی باشید که نیاز به تحقیقات زیادی دارد ، به این معنی که مرورگر وب مورد علاقه شما برگه های بی شماری در حساب شما خواهد داشت. اگر کتابخانه ای از فیلم های Full HD داشته باشید ، مدیا پلیر شما به یک لپ تاپ کمی قدرتمندتر احتیاج دارد تا فیلم ها بدون هیچ گونه تأخیری و بدون مشکل کار کنند.

استفاده سنگین و طلبکارانه

اگر یک خالق محتوا یا یک بازیگر بزرگ سنگین هستید ، به احتمال زیاد لپ تاپ شما باید از اجزای سطح بالا ساخته شود. اکنون دوباره ، خواه در حال کار با فتوشاپ یا ابزار ویرایش ویدئو یا حتی PUBG بر روی آن باشید ، این کار بدون وقفه کار خواهد کرد ، نیازهای شما به مجموعه ای بسیار خاص از قطعات در لپ تاپ شما نیاز دارد تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

هنگامی که نوع استفاده خود را تعیین کردید ، 6 ویژگی برتر وجود دارد که باید در نظر بگیرید و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام یک از لپ تاپ ها برای شما بهترین است.

آگهی ها
اسلاید 4 - قبل از خرید لپ تاپ این راهنماهای خرید را بخوانید

پردازنده

مزیت: هرچه پردازنده توانایی بیشتری داشته باشد ، توانایی انجام کار بیشتری با لپ تاپ خود خواهید داشت.

چیست: پردازنده را می توان مغز رایانه شما نامید. این بدان معنی است که هرچه مغز شما سریعتر باشد ، سریعتر و دقیقتر قادر به کار خواهید بود.

نوع پردازنده

پردازنده ها توسط دو شرکت تولید می شوند. اینتل و AMD - معمولاً پردازنده های Intel یا AMD را در لپ تاپ ها پیدا می کنید. هر شرکت دسته های مختلفی از سری پردازنده ها را تولید می کند. اینتل دارای سری Pentium ، Celeron و Core i است در حالی که AMD دارای سری پردازنده های A ، FX و Ryzen است. در اینجا یک تفکیک وجود دارد که هر زنجیره پردازنده را برای نوع کاربری ایده آل می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر زنجیره پردازنده اینجا را کلیک کنید.

اینتل پنتیوم

پردازنده های پنتیوم اینتل با برچسب های طلایی و نقره ای شناخته می شوند. آنها در بیشتر لپ تاپ های ابتدایی یافت می شوند و فقط وقتی در گروه "استفاده سبک" قرار می گیرند. از این لپ تاپ ها فقط می توان برای مرور سبک استفاده کرد و به راحتی می توانید یک یا دو فیلم YouTube را روی آن مشاهده کنید.

سلرون اینتل

سری Intel Celeron کمی قدرتمندتر از Pentium است ، و انرژی کافی برای اجرای بسیاری از پرونده های سنگین اکسل یا اجرای پاورپوینت های پیچیده را فراهم می کند.

هسته Intel i3

اکنون در نسل هشتم خود ، پردازنده Intel Core i3 در حال ساخت پردازنده های قدرتمندتری است. پردازنده Core i3 امکان چند وظیفه ای بهتر را فراهم می کند و دروازه ای برای پخش فیلم 4K را باز می کند.

Intel i5 core

می توان گفت یک پردازنده قوی است که در گروه استفاده متوسط ​​و سنگین قرار می گیرد. لپ تاپ های دارای پردازنده Core i5 می توانند برای بازی های سبک ، ویرایش عکس و پرتاب هر چیزی به سمت محل کار متوسط ​​شما کافی باشند.

Intel Core i7

قدرتمندترین پردازنده های اینتل برای لپ تاپ ، دستگاه هایی که با پردازنده Core i7 ارائه می شوند برای گیمرهای مشتاق ، ویرایشگر عکس حرفه ای و حتی ویرایش ویدئو ایده آل هستند.

اسلاید 5 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

سری AMD A

سری A AMD به ترتیب شامل پردازنده های A4 ، A6 ، A9 ، A10 و A12 است که نظم قدرت در حال افزایش است. اینها معمولاً دارای قدرت خفیف هستند (A4، A6)شالی در لپ تاپ ها (A10 و A12) یافت می شود.

سری AMD FX

منظور از CPU دسکتاپ پرچمدار است ، سری FX فقط دو پردازنده برای لپ تاپ دارد و به آن واحد پردازش سریع یا APU گفته می شود تا تراشه گرافیکی Radeon AMD را در پردازنده ادغام کند.

AMD Ryzen

پردازنده های Ryzen جواهرات تاج پردازنده AMD هستند. سری Intel Core i5 و Ryzen 7 با سری Ryzen 3 با همان Intel Core i7 مطابقت دارند که عملکرد یکسانی دارند.

همه پردازنده ها دارای سرعت هسته و کلاک هستند که ترکیب آنها تعیین کننده قدرت پردازنده است. با این حال ، اینطور نیست که یک پردازنده بتواند هسته های بی شماری داشته باشد یا سرعت کلاک را کنترل نکرده باشد. با کلیک روی اینجا می توانید سرعت هسته و ساعت را بهتر درک کنید.

اسلاید 6 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

دوره

سود: دوره های بیشتر = وظیفه چند وظیفه ای سنگین

چیست: هسته ها مانند تعداد کارگران یک کارخانه هستند. هرچه تعداد کارمندان شما بیشتر باشد ، کار بیشتری در کارخانه انجام می شود. اما هسته ها همه آنهایی نیستند که عملکرد کلی پردازنده را تعیین می کنند ، باید سرعت کلاک را نیز در نظر بگیرید.

نکته حرفه ای: کدام پردازنده ها قادر به استفاده از چهار هسته یا چهار هسته برای روز به روز شما هستند.

سرعت ساعت

مزیت: سرعت بالاتر ساعت یعنی کار شما با سرعت بیشتری انجام می شود.

آنچه در آن است: به طور معمول در گیگاهرتز به تصویر کشیده می شود ، سرعت بالای ساعت نشان می دهد هسته ها با چه سرعتی در لپ تاپ شما کار می کنند. اگر تعداد کارگران در کارخانه مانند هسته باشد ، سرعتی که آنها کار خود را انجام می دهند سرعت ساعت است.

نکته حرفه ای: به یاد داشته باشید ، هرچه پردازنده قدرتمندتر باشد (هسته بیشتری + سرعت ساعت بیشتری دارد) ، باتری لپ تاپ شما را نیز سریعتر مصرف می کند. تصور کنید که این یک ماشین اسپرت مانند پردازنده مرکزی و باتری شما به عنوان سوخت است. هرچه ماشین را سریعتر رانندگی کنید سریعتر مخزن را برمی دارد.

آگهی ها
اسلاید 7 - قبل از خرید لپ تاپ این راهنماهای خرید را بخوانید

حافظه یا قوچ

مزیت: RAM بیشتر = عالی انجام چند وظیفه

RAM بیشتر به این معنی است که برنامه های بیشتری می توانند همزمان کار کنند بدون هیچ گونه بی احتیاطی و مشکلی.

چیست: RAM حافظه داخلی است که تمام برنامه ها ، پرونده ها و بازی های باز را که در حال اجرا هستید ذخیره می کند. RAM بیشتر باعث می شود تعداد بیشتری از این موارد باز شود و هنوز هم یک تجربه بدون درز و بدون درز را امکان پذیر می کند. لپ تاپ ها معمولاً دارای 4 ، 8 یا 16 گیگابایت رم هستند ، اما 8 گیگابایت یک عدد ایده آل برای حل و فصل است. برخی از جنبه های دیگر در مورد RAM وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید ، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نوع قوچ

جدیدترین نوع RAM DDR4 است که سریعتر ، کارآمدتر است و در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید در مقایسه با DDR3 قدیمی تر است ، سرعت آن کندتر و انرژی بیشتری مصرف می کند.

نکته حرفه ای: یک لپ تاپ با RAM DDR4 بخرید زیرا باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود ، دوام باتری را بهبود می بخشد و اثبات لپ تاپ شما در آینده است. RAM های DDR3 ارزان تر هستند ، اما احتمال زیادی وجود دارد که RAM های DDR3 به زودی منقرض شوند و هیچ گونه ارتقا یا جایگزینی امکان پذیر نخواهد بود.

قابلیت ارتقا

با گذشت زمان ، برنامه هایی که دارید ، سیستم عاملی که استفاده می کنید به نسخه های جدیدتر ارتقا می یابد و به RAM بیشتری احتیاج دارد. این ممکن است باعث کندی عملکرد شود یا سیستم مرتباً آویزان باشد. این زمانی است که به روزرسانی RAM می تواند استفاده از لپ تاپ را برای مدت زمان طولانی تری فعال کند ، به خصوص اگر شما یک لپ تاپ با تنها 4 گیگابایت RAM خریداری کرده اید.

نکته حرفه ای: برای اکثر کاربران ، بسته به میزان RAM که برنامه ها امروز از آن استفاده می کنند ، 8 گیگابایت رم را به شما پیشنهاد می کنیم. با این حال ، اگر قصد بازی یا استفاده از نرم افزارهای سنگین مانند فتوشاپ ، اتوکد و غیره را دارید ، باید حداقل 16 گیگابایت RAM را در نظر بگیرید.

اسلاید 8 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

صفحه نمایش

مزایا: انتخاب لپ تاپ نمایشگر مناسب برای نیازهای شما تجربه شما را خراب می کند.

چیست: Display همان چیزی است که روی لپ تاپ متصل می کنید. اینجا جایی است که شما فیلم های خود را تماشا می کنید ، بازی های خود را انجام می دهید یا حتی همه تایپ های خود را انجام می دهید. نیازهای همه متفاوت است و یافتن یک مورد مناسب بسیار آسان است. این نمایشگرها در انواع مختلف ، دارای انواع مختلفی از فناوری ها و رزولوشن ها هستند و برخی نیز برای استفاده های بسیار خاص ساخته می شوند. در حالت ایده آل ، شما باید به دنبال یک صفحه نمایش با وضوح 1080p یا Full HD باشید ، اما اگر نیازهای شما خارج از یک مورد استفاده سبک نیست ، باید چندین فاکتور دیگر را نیز در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اندازه صفحه نمایش

مزیت: داشتن نمایشگر بزرگ به شما امکان می دهد همه چیز را به راحتی مشاهده کنید. با این حال ، صفحه نمایش در اندازه های مختلف و غیره ارائه می شود.

چیست: متداول ترین اندازه صفحه نمایش 15 اینچ است ، اما 11 ، 13 در لپ تاپ ها به یک صفحه نمایش 17 اینچی سنگین تر می روند. به یاد داشته باشید ، هرچه صفحه بزرگتر باشد ، لپ تاپ سنگین تر است. این به سادگی به دلیل شیشه ای است که در ساخت صفحه نمایش ایجاد می شود ، که باید با دوام ساخته شود و بنابراین باید وزن اضافی داشته باشد.

نکته حرفه ای: اگر بیشتر با لپ تاپ خود سفر می کنید ، پس باید لپ تاپ خود را از صفحه نمایش 11 تا 14 اینچی بگیرید.

نوع صفحه نمایش IPS در مقابل غیر IPS

مزیت: صفحه نمایش IPS رنگ ها را به همان شکلی نشان می دهد که2-3 نفر باقیمانده مجاز به حرکت در اطراف صفحه نمایش شما بدون از دست دادن روشنایی هستند.

چیست: برای کسانی که به دنبال بهترین تجربه بصری هستند ، این به معنای دیدن رنگ ها و زوایای عالی است. یک لپ تاپ با نمایشگر IPS انتخاب کنید. اگر بودجه کافی دارید ، فقط می توانید به سراغ نمایشگری بروید که IPS نیست. همچنین هزینه لپ تاپ را پایین می آورد. معنی زاویه دیدن است.

نکته حرفه ای: برای بیشتر موارد استفاده ، نمایشگرهای غیر IPS کار خواهند کرد ، با این حال ، اگر اهل کار خلاقانه هستید یا ترجیح می دهید با دوستانتان فیلم تماشا کنید ، یک نمایشگر IPS تفاوت ایجاد می کند.

وضوح

مزیت: وضوح بالاتر = وضوح تصویر ، وضوح بالاتر = وضوح بیشتر

چیست: وضوح تصویری عددی است که به شما می گوید تعداد پیکسل های صفحه نمایش که معمولاً بر اساس عرض x ارتفاع اندازه گیری می شوند. تعداد بیشتری پیکسل وضوح یا وضوح بیشتری را فراهم می کند. بعضی اوقات ، آن را به صورت آماده HD (720p) ، fullHD (1080p) یا 4K (2160p) مشاهده خواهید کرد. با این حال ، وضوح بالاتر هزینه بالاتری دارد و بنابراین ، باید نیاز خود را ارزیابی کنید.

نکته مثبت: Full HD در حال حاضر بهترین وضوح برای نمایش است زیرا تعادل مناسبی بین تصاویر خوب و دوام باتری است.

اسلاید 9 - این راهنماهای خرید را قبل از خرید لپ تاپ بخوانید

حاشیه ها

حاشیه پلاستیکی مشکی حاشیه ای وجود دارد که صفحه نمایش را در لپ تاپ شما احاطه کرده است. ممکن است خیلی زیبا به نظر نرسند ، اما برای محافظت از صفحه نمایش شما در برابر آسیب های تصادفی عمل می کنند. قاب ها یک روند کمتر جدید است که به تولیدکنندگان لپ تاپ امکان می دهد بدون افزایش اندازه بدنه ، نمایشگرهای بزرگتری به شما بدهند ، اما کمبود کامل حاشیه می تواند به صفحه نمایش شما آسیب برساند.

آگهی ها
اسلاید 10 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

نمایشگر مات و براق

نمایشگرهای روشن در لپ تاپ ها بسیار رایج است و دلیل خوبی هم دارد. نمایشگرهای روشن معمولاً روی پاپ مانیتور رنگ ایجاد می کنند ، اما نمایشگرهای روشن بازتاب زیادی نیز دارند. نمایشگرهای مات رایج شده اند و برای کسانی که محتوای زیادی تولید می کنند و به وضوح کامل کار نیاز دارند ، مناسب ترین است ، زیرا این نمایشگرها از قیمت بالایی برخوردار هستند.

اسلاید 11 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

کارت گرافیک

مزایا: مسئول کیفیت تصاویر بصری روی صفحه شما است.

چیست: کارت گرافیک یک تراشه اختصاصی در داخل لپ تاپ شماست که قابلیت های آن در گیگابایت نمایش داده می شود. مانند RAM ، هرچه کارت گرافیک GB بیشتر باشد ، بازی شما حتی در 4K نیز راحت تر خواهد بود. نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم مانند فتوشاپ یا نرم افزارهای طراحی مانند Premiere و AutoCAD نیز برای عملکرد صحیح به کارت گرافیک نیاز دارند. اگر قصد بازی یا ایجاد محتوای زیادی را دارید ، می خواهید دستگاهی با کارت گرافیک انتخاب کنید. با این حال ، همه کارت های گرافیک یکسان نیستند و بنابراین ، برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مجتمع و اختصاصی

مزیت: گرافیک مجتمع بخشی از پردازنده است و تمام اصول را دارد ، در حالی که یک کارت گرافیک اختصاصی شما را قادر می سازد با استفاده از فتوشاپ ، اتوکد یا حتی ویرایش ویدئو بر روی لپ تاپ خود بازی انجام دهید یا کارهای خلاقانه انجام دهید.

این چیست: کارتهای گرافیک مجتمع در همه گرافیک ها وجود دارند و به اندازه کافی برای تماشای فیلم یا ویرایش عکس بسیار سبک از قدرت برخوردار هستند. اگر می خواهید بازی را از طریق لپ تاپ خود تماشا کنید ، به کارت گرافیک اختصاصی احتیاج دارید که همیشه از قدرت بیشتری برخوردار باشد.

نکته حرفه ای: اگر در لپ تاپ خود مشغول بازی یا ساختن محتوا نیستید ، کارت گرافیک خیلی به درد شما نمی خورد.

انویدیا در مقابل AMD در مقابل Intel HD

چیست: پردازنده های اینتل یک تراشه گرافیکی اساسی دارند که می تواند هر روز کار کند. اگر می خواهید چیزی برای انجام بازی یا ویرایش عکس یا فیلم داشته باشید ، باید یک لپ تاپ با تراشه گرافیکی Nvidia یا AMD ببینید.

نکته حرفه ای: در هر مارک عملکرد بهتری در شماره مدل بالاتر دارید.

اسلاید 12 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

حافظه داخلی

چیست: فضای ذخیره سازی در لپ تاپ جایی است که شما سیستم عامل Windows یا Mac را نصب می کنید ، سپس تمام بازی ها ، فیلم ها ، اسناد و عکس های خود را ذخیره می کنید. بدون فضای ذخیره سازی ، نمی توانید کاری در رایانه انجام دهید. فضای ذخیره سازی در لپ تاپ شما می تواند دو نوع باشد ، درایو دیسک سخت (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD). درایوهای دیسک سخت فضای زیادی را برای پول اندک فراهم می کنند ، با این حال ، SSD ها به طور فزاینده ای با سرعت بیشتر و تجارت فضا ارائه می دهند.

هارد دیسک (HDD)

مزیت: فضای ذخیره سازی بیشتر با هزینه کمتر

چیست: درایو دیسک سخت نوعی حافظه ذخیره سازی است که با هزینه کمتری به شما ظرفیت زیادی می دهد. HDD به طور کلی کند در نظر گرفته می شود زیرا در حال تغییر دادن قسمتهایی است که با دور 5400 دور در دقیقه می چرخند و سرعت دسترسی به داده ها را به شدت محدود می کند.

حالت جامد (SSD)

مزیت: ویندوز و سریع خود را بسازید ، برنامه ها را خیلی سریع اجرا کنید.

چیست: SSD را درایو حالت جامد می نامند. آنها هیچ قسمت متحرکی ندارندو می تواند تا 4 برابر سریعتر از یک HDD معمولی باشد. SSD ها می توانند Win DOS را در کمتر از 5 ثانیه شروع کنند. اگر از SSD استفاده می کنید ، برنامه های شما سریعتر اجرا می شوند. با این حال ، تمام این عملکرد با قیمت زیاد و فداکاری در میزان ذخیره آن امکان پذیر است.

حالت جامد درایو هیبریدی

مزیت: بهترین نگاه به سرعت ، ظرفیت و قیمت است.

چیست: SSHD مخفف Solid-State Hybrid Drive است. این ترکیبی از HDD و SSD است ، به این معنی که شما نه تنها فضای ذخیره سازی زیادی دارید ، بلکه همه چیز سریع بارگیری می شود! یک واحد SSHD معمولاً دارای یک 128 گیگابایت SSD است که با یک هارد دیسک 500 گیگابایتی یا 1 ترابایت جفت می شود. در حالی که از قسمت HDD برای ذخیره سازی استفاده می شود ، سیستم عامل و برنامه های دیگر روی قسمت SSD نصب می شوند ، اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل و برنامه های شما بسیار سریع شروع می شوند.

آگهی ها
اسلاید 13 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

سیستم عامل

مزیت: سیستم عامل شما را قادر می سازد تا همه برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید. بدون آن ، لپ تاپ شما فقط یک جعبه مستطیلی است.

چیست: سیستم عامل پایه و اساس نرم افزار روی لپ تاپ است. کلیه نرم افزارها و سخت افزارها ، از جمله پرونده ها ، حافظه و دستگاه های متصل را مدیریت می کند. از همه مهمتر ، به شما امکان می دهد با لپ تاپ و برنامه های خود به روشی بصری ارتباط برقرار کنید (در غیر این صورت ، برای انجام هر کاری یک دسته کد رایانه را تایپ می کنید). رایج ترین سیستم عامل ویندوز است و اگر این همان چیزی است که می خواهید ، باید مطمئن شوید که لپ تاپ شما از قبل نصب شده است. برخی از مدل های لپ تاپ برای کاهش قیمت با ویندوز همراه نیستند. همه لپ تاپ های اپل دارای MacOS هستند که مزایای خاص خود را دارد. برای اطلاع از انواع سیستم عامل هایی که می توانید انتخاب کنید ، اینجا را کلیک کنید.

ویندوز مایکروسافت

آخرین نسخه مایکروسافت ویندوز ، متداول ترین سیستم عامل جهان ، ویندوز 10 است. دو فرم رایج آن Windows 10 Home Edition و Windows 10 Pro Edition است. مورد دوم ویژگی هایی دارد که بیشتر به عنوان مصرف کننده برای مشاغل مناسب است ، با دریافت نسخه خانگی چیزی از دست نخواهید داد. توجه داشته باشید که هزینه لپ تاپ با ویندوز 10 به دلیل برچسب قیمت مرتبط با سیستم عامل ، اندکی بیشتر از لپ تاپ فاقد لپ تاپ است.

سیستم عامل مکینتاش

MacOS سیستم عاملی است که روی لپ تاپ های ساخت اپل مانند MacBook ، MacBook Air و MacBook Pro ساخته می شود. این سیستم عامل مزیت ارائه عملکرد روان و در برخی موارد عملکرد بهتر از برخی از نرم افزارها را نسبت به Win DOS دارد. MacOS به لپ تاپ های اپل اجازه می دهد تا عمر باتری بهتری نسبت به اکثر دستگاه های ویندوز داشته باشند.

لینوکس

انتخاب سیستم عامل برای گیک های رایانه ای حتی اگر لپ تاپ شما با این سیستم عامل همراه نباشد ، می توانید بسیاری از طعم های لینوکس را به صورت رایگان بارگیری کرده و روی لپ تاپ جدید خود نصب کنید.

DOS

DOS یا Free DOS یک سیستم عامل رایگان و خط فرمان است که فقط می تواند کارهای اساسی مانند انتقال پرونده ها یا حذف آنها را انجام دهد. شما قادر به اجرای هیچ برنامه یا مرورگر مشترکی در FreeDOS نخواهید بود. اگر در حال خرید لپ تاپی هستید که از قبل با DOS یا DOS رایگان بارگیری شده باشد ، بدانید که در نهایت برای استفاده بیشتر از آن باید یک سیستم عامل روی لپ تاپ نصب کنید. اگر نمی خواهید بیشتر هزینه کنید ، یا باید یک نسخه از ویندوز بخرید یا Linux را نصب کنید.

سیستم عامل Chrome

ChromeOS در لپ تاپ هایی به نام Chromebook یافت می شود. ChromeOS سیستم عامل اختصاصی Google برای Chromebook است و معمولاً به عنوان یک نوع دستگاه جداگانه در زیر لپ تاپ ذکر می شود.

نکته حرفه ای: بهتر است یک لپ تاپ با ویندوز بخرید (اگر این چیزی نیست که قصد استفاده از آن را دارید) زیرا مجوز مستقل برای ویندوز بیش از اختلاف قیمت یک لپ تاپ با و بدون ویندوز است.

نکته پاداش: اگر در حال نصب ویندوز بر روی دستگاه مبتنی بر Linux / DOS هستید ، مطمئن شوید که ابتدا درایور صحیح را از وب سایت سازنده بارگیری کرده اید ، مخصوصاً برای کارتهای بی سیم و LAN خود تا لپ تاپ شما بتواند به اینترنت متصل شود. پس از اتصال ، ویندوز 10 باید به طور خودکار تمام درایورهای صحیح را بارگیری کند.

اسلاید 14 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

بنادر و اتصال

چیست: شما به آنها نیاز دارید تا درایو قلم ، دیسک سخت یا تلفن خود را شارژ کنند. این درگاه به شما امکان می دهد لپ تاپ خود را به تلویزیون یا نمایشگر خارجی متصل کنید. پورت های مختلف اهداف مختلفی را دنبال می کنند ، اما موارد ضروری برای دیدن در اینجا وجود دارد.

USB A

مزیت: این بندری است که همه ما بیشتر دوستش داریم و از آن استفاده می کنیم. ما همه چیز را به آن وصل می کنیم ، دیسک سخت خارجی خود ، یک ماوس خارجی و حتی نحوه اتصال دوربین به کامپیوتر برای انتقال عکس ها.

این چیست: پورت USB-A مانند مستطیل نازکی است و به شما امکان می دهد داده ها را همزمان شارژ و انتقال دهید. در حالی که پورت دارای اندازه خاصی است ، می تواند با سرعت USB 3.0 یا USB 2.0 کار کند. پورت های USB 3.0 معمولاً آبی رنگ هستند اما اگر غروب خورشید داریددر صورت تمایل ، لطفاً مشخصات مشخصات سازنده را دو بار بررسی کنید.

USB C

مزیت: پورت USB Type-C به شما امکان انتقال سریع داده و شارژ سریع تلفن را می دهد در حالی که همچنان به شما امکان می دهد به هر طریقی کابل را وصل کنید.

چیست: پورت USB-C آخرین نسخه درگاه USB است و نام فقط اندازه درگاه را توصیف می کند. کوچکتر است ، یعنی فضای کمتری دارد. بهترین قسمت این است که دیگر با قرار دادن کابل دیگر خم نخواهید شد. این نوع درگاه ها به طور فزاینده ای در لپ تاپ ها در تمام پرانتزهای قیمت رایج می شوند.

صاعقه

مزیت: یک پورت وجود دارد که می توانید با آن به هر چیزی ، شارژر ، دیسک سخت یا حتی مانیتور متصل شوید.

چیست: Thunderbolt فناوری است که اجازه می دهد هر نوع لوازم جانبی از طریق پورت USB-C به لپ تاپ شما متصل شود. از کابل مشابه می توان برای اتصال چیزی ساده مانند مانیتور 4K یا هارد دیسک استفاده کرد. کابل یک ویژگی برای اتصال هر چیزی به لپ تاپ شماست.

نکته حرفه ای: می توانید در جستجوی پیچ و مهره لپ تاپ دارای پورت USB-C با قابلیت Thunderbolt باشد.

HDMI

مزیت: شما باید لپ تاپ خود را به تلویزیون ، پروژکتور یا صفحه دیگری متصل کنید.

چیست: پورت HDMI کانکتری است که به شما امکان می دهد نمایشگرهای خارجی را با وضوح تصویر HD کامل یا حتی 4 متصل کنید! این امر به ویژه اگر تلویزیون هوشمند ندارید و می خواهید فیلم ها را روی صفحه بزرگ تماشا کنید بسیار مفید است.

VGA

مزیت: به شما امکان می دهد پروژکتورها و صفحه های قدیمی را به لپ تاپ خود متصل کنید.

چیست: قبل از اینکه HDMI باشد ، هر صفحه و پروژکتور دارای یک درگاه VGA بود. VGA از وضوح بالا مانند Full HD پشتیبانی نمی کند ، اما برای اتصال به پروژکتور کافی و ضروری است.

اسلات کارت SD / Micro SD

مزیت: به راحتی محتوا را از دوربین یا کارت حافظه تلفن هوشمند خود بدون نیاز به کابل یا کارت خوان منتقل کنید.

اسلاید 15 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

صفحه کلید

مزایا: نوع مناسب صفحه کلید می تواند به شما در تایپ سریعتر ، بهتر در بازی که انجام می دهید ، کمک کند و اطمینان حاصل کند که انگشتان شما پس از استفاده طولانی مدت آسیب نمی بینند.

چیست: کلیدهای صفحه کلیدهای لپ تاپ می توانند در اندازه ها ، نوع و فاصله های مختلف باشند ، اما معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که برخی از تایپ ها شما را به راحتی گیر می اندازند. با این حال ، انواع مختلف صفحه کلید وجود دارد که برای انواع خاصی از کاربران ایده آل است. بیایید در مورد آنها بدانیم.

سبک شیکتی

مزیت: زیبا ، بی صدا و سریع تایپ کردن.

چیست: صفحه کلید به سبک chiclet معمولاً یک صفحه مسطح و کم عمق است که برای تایپ کردن فقط انگشتان شما باید آن را بلغزانند. بهترین گزینه برای کسانی است که برای لپ تاپ به لپ تاپ نیاز دارند و متداول ترین نوع صفحه کلید در اطراف هستند. اگر می خواهید از لپ تاپ خود برای تایپ زیاد استفاده کنید ، به دنبال صفحه کلید مانند این بروید.

درخت مرطوب

مزیت: برای کسانی که معمولاً حسابدار یا ریاضیدان هستند ، این صفحه کلید را بیشتر دوست دارند.

چیست: بسیاری از ما راحتی داشتن تعداد درست کلید را دوست داریم و این ویژگی در بسیاری از لپ تاپ ها وجود دارد.

باور نادرست: اضافه کردن یک Nampad کل صفحه کلید را متراکم می کند.

حقیقت: تولید کنندگان لپ تاپ اطمینان حاصل می کنند که کلیدهای صفحه کلید فضای کافی برای تایپ آسان را دارند ، همچنین کاملاً لازم به نظر می رسد.

آگهی ها
اسلاید 16 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

باتری

مزیت: باتری بزرگتر = ساعات بیشتر استفاده شده است.

چیست: باتری لپ تاپ شما را هنگامی که به پریز برق متصل نیست ، روشن نگه می دارد. معمولاً در وات ساعت (WHR) اندازه گیری می شود. WHR بیشتر = عمر باتری بیشتر. علاوه بر این ، باتری های بزرگتر معمولاً به معنای لپ تاپ های سنگین تر هستند. تولیدکنندگان عمر باتری را بیان می کنند که تحت شرایط بسیار ایده آل آزمایش می شود و بندرت عملکرد دنیای واقعی را منعکس می کند. مواردی مانند روشنایی صفحه ، اتصال Wi-Fi و بلوتوث ، نوع پردازنده و حتی بار پردازنده شما روی عمر باتری تأثیر می گذارد.

نکته حرفه ای: کاهش روشنایی صفحه 50٪ (یا کمتر) و خاموش کردن بلوتوث یک ساعت اضافی را برای ظرفیت باتری شما فراهم می کند.

اسلاید 17 - قبل از خرید لپ تاپ ، این راهنماهای خرید را بخوانید

امنیت

مزیت: فراموش کردن رمز ورود یا پین ، جایی که اسکنرهای اثر انگشت به شما کمک می کنند ، آسان است.

چیست: امنیت لپ تاپ اکنون به اشکال مختلفی در آمده است. رمزهای ورود به سیستم قدیمی ترین و محبوب ترین روش هستند ، اما تولیدکنندگان در برخی لپ تاپ ها نیز اسکنر اثر انگشت نصب می کنند. اگر رمز ورود خود را فراموش کنید ، همیشه می توانید از انگشت خود برای ورود استفاده کنید.

باور نادرست: رمزهای عبور آسان هک می شوند و بنابراین ایمن نیستند.

درست است: رمز عبور در واقع بسیار دشوار است مگر اینکه تاریخ تولد یا نام شما باشد. برای محکم ترین محافظت ، ترکیبی پیچیده از حروف و اعداد را انتخاب کنید.

http://cpasoolkharid.rozblog.com/post/13

  انتشار : ۵ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 105

rezai8413@gmail.com

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما